Hur snabbspolar man ett halvår av sitt liv?

Ja inte vet jag men här kommer ett försök i alla fall:

Januari:
– Jag började skolan, medicinsk sekreterare/vårdadministratör, en 2-årig utbildning. Barnen hade skola, aktiviteter, läxor och annat vardagligt.

Februari:
– Eskil bröt 2 ben i ena foten på rasten i skolan. Kryckor och konvalescens i 6 veckor blev följden.
– Vår älskade, älskade katt Nisse blev sjuk och den 13/2 fick vi ta det enormt svåra beslutet att låta honom somna in. Det var helt fruktansvärt, kanske den värsta sorg vi haft.
– Jobbet med att byta fönster i BRF-föreningen påbörjades. Instängda utan utsikt försmäktade vi.
– Den 22/2 hämtade vi hem vår nya lilla katt, Kärstin. Hon kan aldrig ersätta världens bästa katt men det blev för tomt utan hårboll.
– Eskil och jag gick och såg Billy Elliot medan de andra var i fjällen. Brutna fötter åker inte skidor…

Mars:
– Direkt efter fönstren var utbytta smälldes det upp ställningar utanför eftersom fasaden skulle renoveras.

April:
– Jag och Eskil åkte till London för att titta på World Cup i gymnastik, Eskils julklapp.
– Ovanstående höll på att inte bli av då terrordådet på Drottninggatan fick mig helt ur balans och jag glömde passen hemma. Jag kunde åka på mitt ID men till Eskil fick vi fixa ett provisoriskt pass som vi fick i handen 25 minuter innan avgång. Som tur var hade vi inget bagage som skulle lämnas in och jag hade checkat in via mobilen kvällen innan. Så vi hann, men det var lite väl spännande. Dessutom var vi lite chockade och ledsna över vad som hänt och det kändes märkligt att lämna landet och se allt på avstånd.
– Pappas tomt (hus) blev sålt.

Maj:
– Eskil var på SM i Halmstad. Tävlade i RM1 pokalen och lyckades få högst poäng av alla i bygel.
– Jag hade avslutning på min ettåriga kurs på Fotografiska och lämnade in min fotobok, ”I´m not Steven Shore”.
– Det var våruppvisningar och avslutningar på Junos balett och gymnastik, HG-galan och kalas.
– Eskils klass fick hämta pris på Skansen då de vunnit tävlingen ”En bok i världsklass”.

Juni:
– Ännu en julklapp inkasserades, nu ”Drömmen om Svansjön” på Operan.
– Tre vårföreställningar på Riddarfjärdsteatern avklarades för Eskil.
– Eskil hade även vårföreställning på Operan.

 

Det blev lite torftigt för naturligtvis har vi haft ett mer händelserikt och nyanserat halvår än så men det där är enligt min sorgligt eftersatta kalender de stora saker som hänt sedan den 3 januari.

I morgon ska vi installera blom- och kattvakten här hemma och sedan åker vi ut till Arlanda. Där börjar vi sedan RESAN med inte bara stort R utan med stort R, E, S, A och N. Jag och barnen ska åka till Borneo i 3 veckor och där ska vi ut på äventyr i regnskogen, på floder, i städer, på marknader och på paradisöar. Förhoppningsvis ska jag få lite tid över och uppdatera här med bild och text. Det är kul för en själv att ha senare om inte annat.

Nu ska jag bege mig ner i källaren och påbörja äventyret : TVÄTT.

Lämna en kommentar