3 december

Knappt någon snö men kallt som sjutton är det just nu. Minus hundra tänker du men nja, det är nog snarare minus 3 men jag fryser som bara den ändå 😉

Terminen börjar närma sig sitt slut och vi är inne i perioden där allt händer samtidigt hela tiden. Det är avslutningar, tävlingar, kalas och annat skoj och man skulle behöva kunna klona sig både en och sju gånger.

Här hemma fixar vi vidare. I veckan satte jag upp en bokhylla och idag var väl tanken att jag skulle fixa med lite ljus kring den men jag verkat ha fastnat i soffan fram för Vinterstudion. Märkligt det där 😉

Jag funderar kring det här med julklappar till barnen. Jag letar efter någon typ av upplevelse till Valter och Juno då jag redan köpt något liknande till Eskil. Frågan är bara vad? Jag funderade på en resa i vår men Valter är en sådan hemma-gris att det kanske inte skulle uppskattas. Jag får fundera vidare helt enkelt.

Julen firar vi i alla fall hemma i lugn och ro. Dagen innan julafton ska jag och barnen äta julbord på Riksarkivet och därmed skippar jag helt att köpa hem julmat i år!

Om jag skulle ta och ta hand om den där hyllan nu då…

Lämna en kommentar