Söndag, 23 oktober

Hösten tickar på. I dag är det 5°, mulna skyar och regn men tidigare i veckan har det varit rätt ok väder och det sprutar färg från alla träd och buskar.

Förra helgen tillbringade jag i Karlskoga där jag gick domarkurs. Det var betydligt enklare än domarkursen i gymnastik måste jag säga men jag har inte testat att döma ”på riktigt” än så vi får väl se. Det var verkligen hela helgen som gick åt. Upp 05:20 på lördag morgon och sedan blev jag upphämtad kl 06. 3 timmar i bil och ett gäng timmar inomhus i ett iskallt konferensrum innan vi åkte till vandrarhemmet vid 18-tiden. Så upp 07:30, frukost och på plats i det iskalla konferensrummet igen vid 09 där vi blev kvar till kl 15. Och så hem, 3 timmar i bil. Det blev inte många minuter dagsljus vi fick se!

Nästa helg är det också simhopp som gäller då Eskil ska tävla. Tyvärr missar jag det för jag är på min kurs på Fotografiska så jag hoppas att Eskilsson är ok med det.

Annars är det mest oktober just nu. Kallt. Blåsigt. Tråkigt. Mörkt. Deprimerande i största allmänhet med andra ord. Vi tänkte att vi bryter tristessen med att åka till London på höstlovet och nu går vi här hemma och planerar och funderar på vad vi vill se. Hittills har vi bara bokat Harry Potter så får vi se vad mer vi hittar på!

76709-640x360-houses-of-parliament-and-london-eye-on-thames-from-above-640

 

Lämna en kommentar